OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Vores medarbejdere er parate til at hjælpe dig bedst muligt, hvis du har spørgsmål vedrørende din ordre eller vores produkter. Vi gør dog opmærksom på, at der må forventes længere svartider under kampagner, udsalg og i højsæson.
Du kan når som helst sende en e-mail til os på web@miniature.dk. Vi gør vores ypperste for at besvare din e-mail hurtigst muligt og senest indenfor 1-2 hverdage - dog ikke på helligdage.
Du kan ringe til os mandag til fredag (dog ikke helligdage)
Kl. 10.00 – 14.00
Telefonnummer +45 55 56 40 75.
For at spare dig tid har vi samlet svar på en række af de oftest stillede spørgsmål her.
I tvivl om størrelsen?
I tvivl om hvilken størrelse, du skal vælge?
Betalingsmuligheder
Vi tilbyder betaling med en række kreditkort og AnyDay, hvor du har mulighed for at dele din betaling op i 4, 6, 8 eller 10 dele. Du vælger din betalingsløsning i kassen ved check ud.
Er min ordre blevet sendt?
Så snart din ordre er blevet pakket og sendt, modtager du en mail fra os med forsendelsesoplysninger, så du kan tracke din ordre.
Kan jeg tracke min ordre?
Alle ordrer, der sendes som pakke, får et tilhørende pakkenummer. Du vil ved levering i Danmark få tilsendt en mail fra transportøren med dette pakkenummer, så du kan følge pakken via transportørens Track & Trace.
Kan jeg ændre eller annullere min ordre?
Når din ordre er blevet bekræftet, er det ikke længere muligt at ændre i ordren eller annullere ordren, da ordren straks herefter sendes til vores lager for hurtig ekspedition og levering.
Hvordan ombytter jeg et produkt til en anden størrelse eller farve?
Vi kan desværre ikke ombytte varer. Hvis du ønsker at ombytte et produkt til en anden farve eller størrelse, bedes du lægge en ny ordre på vores webshop og returnere det/de pågældende produkt(er), du ikke ønsker. Benyt den forudbetalte returlabel, der ligger i pakken, når du modtager den.
Jeg har modtaget et forkert produkt?
Vi bestræber os selvfølgelig på altid at sende de rigtige produkter, men det sker også, at vi laver fejl. Har du beklageligvis modtaget et andet produkt end det, du har bestilt, kontakt da vores kundeservice, så finder vi den bedst mulige løsning sammen. Skriv gerne på web@miniature.dk og medsend så vidt muligt fotos.
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Når du modtager din pakke, er der vedlagt en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges returpakken. Dette gøres for at sikre korrekt returnering, og at vi fremadrettet kan yde den bedst mulige service.
GRATIS RETUR. Der ligger også en forudbetalt returlabel, som du kan sætte på pakken og indlevere hos samme transportør, som du modtog pakken fra.
Alle produkter skal returneres ubrugte og i originalstand, og mærkerne må ikke have været fjernet. Hvis returnerede produkter ikke er i ubrugt og original stand samt med mærker intakt, forbeholder vi os retten til at tilbageholde et passende beløb.
Ved returnering bør du sørge for, at produkterne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken med produkterne, indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering samt evt. track & trace nummer.
Ønsker du at benytte din egen transportør, skal pakken returneres direkte til vores lager på nedenstående adresse, og du betaler selv for returfragten. OBS! Vi afhenter ikke pakker på posthuse, i pakkebokse eller lignende.
Prime Cargo
/ MINI A TURE Copenhagen
Profilvej 3
6000 Kolding
Danmark
Hvor lang er min returret?
Du har 30 dages returret, når du handler på www.miniature.dk.
Hvornår bliver min returpakke behandlet?
Det tager op til 2-3 arbejdsdage (man-fre), før din pakke ankommer og behandles på vores lager. Det kan tage op til 10 bankdage, før pengene er på din konto.
Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Beløbet bliver først trukket på dit kort ved afsendelse og tilbageføres til samme kort ved eventuel returnering. Hvis et produkt er udsolgt og ikke leveres, trækkes du selvfølgelig kun for de varer, der bliver leveret.
Reklamation af vare købt på miniature.dk
REKLAMATIONSRET
Du har to års reklamationsret på produkter i henhold til dansk købelov. Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling eller ringe vedligeholdelse af produktet. Du skal reklamere inden for rimelig tid - senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.
Vi afhjælper fejl og mangler, som ikke er selvforskyldte ved almindelig anvendelse, men var tilstede ved købstidspunktet, uden at det vil koste dig ekstra. Det betyder, at du kan få et defekt produkt byttet, repareret, eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang.
DEFEKT PRODUKT VED MODTAGELSE
Opdager du, at et produkt er defekt, bedes du kontakte vores kundeservice inden du sender produktet retur til os. Vores kundeservice vil herefter finde den bedst mulige løsning i netop dit tilfælde.
For at kunne vurdere reklamationen vil du enten skulle sende billeder af produktet som dokumentation eller returnere produktet til os. Dette aftales med kundeservice ved henvendelse. Skriv til os på web@miniature.dk.
Skal jeg selv betale for fragt ved en reklamation/defekt vare?
Ved berettiget reklamation sender vi naturligvis en gratis returlabel eller det aftales nærmere mellem dig og vores Kundeservice.
Reklamation af vare købt hos forhandler af MINI A TURE
Du skal kontakte forhandleren, hvor du har købt produktet. Så tager forhandleren stilling til behandling af reklamationen.
Jeg har ikke modtaget min pakke, hvad gør jeg?
Du kan via transportørens track & trace nummer følge leveringen. Du kan også kontakte transportøren direkte.
Hjælper dette dig ikke, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så hjælper vi med at undersøge status på din pakke. Skriv gerne på web@miniature.dk.
Produktet er udsolgt, hvor kan jeg ellers købe det?
Produkter i vores sortiment kan være udsolgt i vores egen webshop. Ved et specifikt produkt kan du kontakte vores kundeservice, der kan hjælpe dig med information om, hvilke af vores forhandlere, der har købt det pågældende produkt.
Hvor leverer I til?
Vi leverer til alle lande inden for EU. For at bestille til andre lande i EU end Danmark besøg www.miniature.com
Hvad koster fragten?
I Danmark tilbyder vi fri fragt på alle ordrer over DKK 499 med levering til Danmark.
Ordrer under DKK 499 sendes med fragtpriser fra DKK 39. Se den reelle pris, inden du betaler.
Hvor lang er leveringstiden?
Danmark: ca. 1-3 hverdage.
Hvis din ordre er leveret til en pakkeshop, skal du huske at afhente den, inden den sendes retur, typisk inden for 7-14 dage.
Det er første gang jeg bestiller, hvordan gør jeg?
Klik på det produkt, som du er interesseret i, og klik herefter på knappen "Tilføj til kurv". Du kan nu se, hvilke produkter du har bestilt. For at gennemføre ordren skal du udfylde kontakt-/leveringsoplysninger. Du vælger herefter betalings- og leveringsform og klikker "bekræft ordre". Du får herefter en ordrebekræftelse
tilsendt på email. Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon eller mail.