OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

ORDRER

Kan jeg ændre eller annullere min ordre?

Når din ordre er blevet bekræftet, er det ikke længere muligt at ændre i ordren eller annullere ordren, da ordren straks herefter sendes til vores lager for hurtig ekspedition og levering. 

Er min ordre blevet sendt?

Så snart din ordre er blevet pakket og sendt, modtager du en mail fra os med forsendelsesoplysninger.


BESTILLING & BETALING

For at handle på www.miniature.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du kun købe produkter, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Alle priser er inklusiv dansk moms 25%.

Hvornår trækkes pengene på mit kort?

Beløbet bliver først trukket på dit kort ved afsendelse og tilbageføres til samme kort ved eventuel returnering.

Det er første gang jeg bestiller, hvordan gør jeg?

Klik på det produkt, som du er interesseret i, og klik herefter på knappen "Tilføj til kurv". Du kan nu se, hvilke produkter du har bestilt. For at gennemføre ordren skal du udfylde kontakt-/leveringsoplysninger. Du vælger herefter betalings- og leveringsform og klikker "bekræft ordre". Du får herefter en ordrebekræftelse tilsendt på email. 

Produktet er udsolgt, hvor kan jeg ellers købe det?

Produkter i vores sortiment kan være udsolgt i vores egen webshop. Ved et specifikt produkt kontakt da vores kundeservice, så kan de informere dig om, hvilke af vores forhandlere, der har købt det pågældende produkt.


LEVERING

Hvor leverer I til?

Vi leverer til alle lande inden for EU.

Hvad koster fragten?  

I hele EU leverer vi pakker med GLS.

Leveringspriser i Danmark:

I Danmark tilbyder vi fri fragt på alle ordrer over DKK 499 med levering til Danmark.

Ordrer under DKK 499 sendes med fragtpriser fra DKK 29.

Leveringspriser uden for Danmark, men inden for EU:

  • Sverige, Tyskland & Finland: DKK 99
  • Øvrige EU: DKK 149

Hvor lang er leveringstiden?

Danmark: 1-3 hverdage.
Sverige: 2-5 hverdage. 
Øvrige EU: 3-6 hverdage.

Hvis din ordre er leveret til en pakkeshop, skal du huske at afhente den, inden den sendes retur, typisk inden for 7-14 dage.

Kan jeg tracke min ordre?  

Alle ordrer, der sendes som pakke, får et tilhørende pakkenummer. Du vil ved levering i Danmark få tilsendt en mail fra GLS med dette pakkenummer, så du kan følge pakken via GLS Track & Trace.

Jeg har ikke modtaget min pakke, hvad gør jeg?

Du kan via GLS track & trace nummer følge leveringen på GLS’ hjemmeside.

Hjælper dette dig ikke, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så hjælper vi med at undersøge status på din pakke.

RETUNERING & OMBYTNING

Du har 14 dages returret, når du handler på www.miniature.dk.

Hvordan returnerer jeg et produkt?  

Når du modtager din pakke, er der vedlagt en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges returpakken. Dette gøres for at sikre korrekt returnering, og at vi fremadrettet kan yde den bedst mulige service.

Alle produkter skal returneres ubrugte og i originalstand, og mærkerne må ikke have været fjernet. Hvis returnerede produkter ikke er i ubrugt og original stand samt med mærker intakt, forbeholder vi os retten til at tilbageholde et passende beløb.

Ved returnering bør du sørge for, at produkterne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken med produkterne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track & trace nummer.

Pakken returneres direkte til vores lager:

Prime Cargo / MINI A TURE Copenhagen
Profilvej 3
6000 Kolding
Danmark

Vi afhenter ikke pakker på posthuse, i pakkebokse eller lignende.

Skal jeg betale for at sende et produkt retur?

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af produktet, når du fortryder et køb. Du kan, i Danmark, vælge af benytte vedlagte returlabel, som er forudbetalt (DKK 49 i Danmark), og som fratrækkes returbeløbet. Du kan også frit vælge at benytte dig af en anden fragtløsning, som leverer returpakken direkte til vores lager.

Hvornår bliver min returpakke behandlet?

Det tager op til 2-3 arbejdsdage (man-fre), før din pakke ankommer og behandles på vores lager. Når din retur er registreret, sender vi bekræftelse på email og igangsætter tilbagebetalingen. Det kan tage op til 10 bankdage, før pengene er på din konto. 

Hvordan ombytter jeg et produkt til en anden størrelse eller farve?

Hvis du ønsker at ombytte et produkt til en anden farve eller størrelse, bedes du lægge en ny ordre på vores webshop og returnere det/de pågældende produkt(er). Du skal selv betale disse returomkostninger. Disse returomkostninger vil ikke blive betalt af MAT ApS.

Jeg har modtaget et forkert produkt?  

Vi bestræber os selvfølgelig på altid at sende de rigtige produkter, men det sker også, at vi laver fejl. Har du beklageligvis modtaget et andet produkt end den, du har bestilt, kontakt da vores kundeservice, så finder vi den bedst mulige løsning sammen.


REKLAMATION

Du har to års reklamationsret på produkter i henhold til dansk købelov. Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling eller ringe vedligeholdelse af produktet. Du skal reklamere inden for rimelig tid - senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.

Vi afhjælper fejl og mangler, som ikke er selvforskyldte ved almindelig anvendelse, men var tilstede ved købstidspunktet, uden at det vil koste dig ekstra. Det betyder, at du kan få et defekt produkt byttet, repareret, eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang.

Skal jeg selv betale for fragt ved en reklamation?

Ved berettiget reklamation sender vi gratis returlabel.

Jeg har modtaget et defekt produkt?

Det kan desværre ske, at et produkt mod forventning er defekt. Modtager du et defekt produkt, bedes du kontakte vores kundeservice, som finder den bedst mulige løsning.

Reklamation over fejl og mangler, der bør opdages ved almindelig undersøgelse af produktet, skal meddeles os hurtigst muligt og senest to måneder efter modtagelse.

Jeg ønsker at reklamere over et produkt købt på www.miniature.dk?

Opdager du, at et produkt er defekt, bedes du kontakte vores kundeservice inden du sender produktet retur til os. Vores kundeservice vil herefter finde den bedst mulige løsning i netop dit tilfælde.

For at kunne vurdere reklamationen vil du enten skulle sende billeder af produktet som dokumentation eller returnere produktet til os. Dette aftales med kundeservice ved henvendelse.

Jeg ønsker at reklamere over et produkt, der ikke er købt på www.miniature.dk?

Du skal kontakte forhandleren, hvor du har købt produktet. Så tager forhandleren stilling til behandling af reklamationen.