OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
STØRRELSE?
I tvivl om hvilken størrelse, du skal vælge?
Klik her og se vores størrelsesguide.
ORDRER
Kan jeg ændre eller annullere min ordre?
Når din ordre er blevet bekræftet, er det ikke længere muligt at ændre i ordren eller annullere ordren, da ordren straks herefter sendes til vores lager for hurtig ekspedition og levering.
Er min ordre blevet sendt?
Så snart din ordre er blevet pakket og sendt, modtager du en mail fra os med forsendelsesoplysninger.
BESTILLING & BETALING
For at handle på www.miniature.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du kun købe produkter, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Alle priser er inklusiv dansk moms 25%.
Hvornår trækkes pengene på mit kort?
Beløbet bliver først trukket på dit kort ved afsendelse og tilbageføres til samme kort ved eventuel returnering.
Det er første gang jeg bestiller, hvordan gør jeg?
Klik på det produkt, som du er interesseret i, og klik herefter på knappen "Tilføj til kurv". Du kan nu se, hvilke produkter du har bestilt. For at gennemføre ordren skal du udfylde kontakt-/leveringsoplysninger. Du vælger herefter betalings- og leveringsform og klikker "bekræft ordre". Du får herefter en ordrebekræftelse tilsendt på email.
Produktet er udsolgt, hvor kan jeg ellers købe det?
Produkter i vores sortiment kan være udsolgt i vores egen webshop. Ved et specifikt produkt kontakt da vores kundeservice, så kan de informere dig om, hvilke af vores forhandlere, der har købt det pågældende produkt.
LEVERING
Hvor leverer I til?
Vi leverer til alle lande inden for EU. For at bestille til andre lande i EU end Danmark besøg www.miniature.com
Hvad koster fragten?
Leveringspriser i Danmark:
I Danmark tilbyder vi fri fragt på alle ordrer over DKK 499 med levering til Danmark.
Ordrer under DKK 499 sendes med fragtpriser fra DKK 39.
Hvor lang er leveringstiden?
Danmark: 1-3 hverdage.
Hvis din ordre er leveret til en pakkeshop, skal du huske at afhente den, inden den sendes retur, typisk inden for 7-14 dage.
Kan jeg tracke min ordre?
Alle ordrer, der sendes som pakke, får et tilhørende pakkenummer. Du vil ved levering i Danmark få tilsendt en mail fra transportøren med dette pakkenummer, så du kan følge pakken via transportørens Track & Trace.
Jeg har ikke modtaget min pakke, hvad gør jeg?
Du kan via transportørens track & trace nummer følge leveringen. Du kan også kontakte transportøren direkte.
Hjælper dette dig ikke, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så hjælper vi med at undersøge status på din pakke. Skriv gerne på web@miniature.dk.
RETUNERING & OMBYTNING
Du har 30 dages returret, når du handler på www.miniature.dk.
Hvordan returnerer jeg et produkt?
Når du modtager din pakke, er der vedlagt en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges returpakken. Dette gøres for at sikre korrekt returnering, og at vi fremadrettet kan yde den bedst mulige service.
Alle produkter skal returneres ubrugte og i originalstand, og mærkerne må ikke have været fjernet. Hvis returnerede produkter ikke er i ubrugt og original stand samt med mærker intakt, forbeholder vi os retten til at tilbageholde et passende beløb.
Ved returnering bør du sørge for, at produkterne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken med produkterne, indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering samt evt. track & trace nummer.
Pakken returneres direkte til vores lager:
Prime Cargo / MINI A TURE Copenhagen
Profilvej 3
6000 Kolding
Danmark
Vi afhenter ikke pakker på posthuse, i pakkebokse eller lignende.
Skal jeg betale for at sende et produkt retur?
Nej, vi betaler for returfragten, såfremt du benytter den vedlagte forudbetalte returlabel, der ligger i pakken. Vi betaler ikke, hvis du selv vælger at benytte et andet fragtselskab til at sende din vare retur.
Hvornår bliver min returpakke behandlet?
Det tager op til 2-3 arbejdsdage (man-fre), før din pakke ankommer og behandles på vores lager. Det kan tage op til 10 bankdage, før pengene er på din konto.
Hvordan ombytter jeg et produkt til en anden størrelse eller farve?
Hvis du ønsker at ombytte et produkt til en anden farve eller størrelse, bedes du lægge en ny ordre på vores webshop og returnere det/de pågældende produkt(er). Benyt den forudbetalte returlabel, der ligger i pakken, når du modtager den.
Jeg har modtaget et forkert produkt?
Vi bestræber os selvfølgelig på altid at sende de rigtige produkter, men det sker også, at vi laver fejl. Har du beklageligvis modtaget et andet produkt end den, du har bestilt, kontakt da vores kundeservice, så finder vi den bedst mulige løsning sammen. Skriv gerne på web@miniature.dk.
REKLAMATION
Du har to års reklamationsret på produkter i henhold til dansk købelov. Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling eller ringe vedligeholdelse af produktet. Du skal reklamere inden for rimelig tid - senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.
Vi afhjælper fejl og mangler, som ikke er selvforskyldte ved almindelig anvendelse, men var tilstede ved købstidspunktet, uden at det vil koste dig ekstra. Det betyder, at du kan få et defekt produkt byttet, repareret, eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang.
Skal jeg selv betale for fragt ved en reklamation?
Ved berettiget reklamation sender vi gratis returlabel eller det aftales nærmere mellem dig og vores Kundeservice.
Jeg har modtaget et defekt produkt?
Det kan desværre ske, at et produkt mod forventning er defekt. Modtager du et defekt produkt, bedes du kontakte vores kundeservice, som finder den bedst mulige løsning. Skriv gerne på web@minature.dk og medsend fotos af produktet og defekten.
Reklamation over fejl og mangler, der bør opdages ved almindelig undersøgelse af produktet, skal meddeles os hurtigst muligt og senest to måneder efter modtagelse.
Jeg ønsker at reklamere over et produkt købt på www.miniature.dk?
Opdager du, at et produkt er defekt, bedes du kontakte vores kundeservice inden du sender produktet retur til os. Vores kundeservice vil herefter finde den bedst mulige løsning i netop dit tilfælde.
For at kunne vurdere reklamationen vil du enten skulle sende billeder af produktet som dokumentation eller returnere produktet til os. Dette aftales med kundeservice ved henvendelse. Skriv til os på web@miniature.dk.
Jeg ønsker at reklamere over et produkt, der ikke er købt på www.miniature.dk?
Du skal kontakte forhandleren, hvor du har købt produktet. Så tager forhandleren stilling til behandling af reklamationen.