HANDELSBETINGELSER

1. GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside (www.miniature.dk) udbydes af MAT ApS, Gersonsvej 7, 2900 Hellerup, CVR-nr.26596300, telefonnummer + 45 55 56 407 55, web@miniature.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice:

  • Email: web@miniature.dk
  • Telefon: +45 55564075, telefontid mandag-fredag kl. 10-14
  • Almindelig post: MAT ApS, Gersonsvej 7, 2900 Hellerup

Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.

 
2. VIGTIG MEDDELELSE

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA WWW.MINIATURE.DK

Disse handelsbetingelser finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder MAT ApS.  

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".


Bestilling 

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel.

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i emails, breve, telefon eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en email.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen

Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".


Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

3. BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • Mobilepay

 

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.


PRISER OG LEVERING

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.


Valuta

Priserne på Hjemmesiden vises i den valuta, der gælder for dit land. Benyt venligst funktionen lande-vælger på Hjemmesiden, hvis du ønsker at ændre dit valg af land. Din leveringsadresse afgør, hvilken valuta du bliver debiteret for.

Bemærk venligst, at ændringen af land hvortil leveringen skal ske, kan have indflydelse på pris og leveringsomkostninger.

Du kan betale i en de følgende valutaer:

  • Danske kroner (DKK) på www.miniature.dk
  • Danske kroner (DKK), euro (EUR) og svenske kroner (SEK) på www.miniature.com

 

Levering

Vi sender til alle lande inden for EU.

 

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer ikke til postbokse.

Alle ordrer afsendes med GLS fra vores lager i Danmark. Du vil modtage en e-mail med forsendelsesoplysninger, når din pakke er på vej.

Vi tilbyder fri fragt på alle ordrer over DKK 499 med levering til Danmark.

Ordrer under DKK 499 sendes med fragtpriser fra DKK 29.

 

Leveringsform og priser uden for danmark

Pris for levering i Danmark:

Alle ordrer afsendes med GLS fra vores lager i Danmark. Du vil modtage en e-mail med forsendelsesoplysninger, når din pakke er på vej.

Pris for levering i Sverige, Tyskland & Finland: DKK 99.
Pris for levering i øvrige EU: DKK 149.

 

Leveringstider

  • Danmark: 1-3 hverdage
  • Sverige: 2-5 hverdage
  • Øvrige EU: 3-6 hverdage

Leveringstiderne varierer fra land til land. Tiderne er ca. angivelser. Under udsalg og andre kampagner kan leveringstiderne blive forlænget.

 

Privatpakker med omdeling i Danmark

Der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig, der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig. Er der ingen tilstede på leveringsadressen, når pakkebuddet kommer, lægges en advisering om, at pakken kan afhentes den efterfølgende dag på nærmeste udleveringssted. Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i maks. 14 dage før den sendes retur til os som ikke-leveret. Omkostninger forbundet med returforsendelse ved en ikke-afhentet pakke betales af dig og dækkes ikke af MAT ApS.

 

Privatpakker uden omdeling i Danmark

Er der valgt et afleveringssted sker leveringen til valgte GLS pakkeshop. GLS giver dig besked pr. e-mail eller sms, når pakken er på vej og klar til afhentning. Pakken udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation. Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i 14 dage, før pakken returneres til os, som ikke-leveret. Omkostninger forbundet med returforsendelse betales af dig og dækkes ikke af MINI A TURE.

 

Levering med GLS i øvrige EU

Der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig, der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Hvis du ikke er hjemme, når pakken forsøges leveret, vil buddet lægge en advisering med detaljer om næste leveringsforsøg og mulighed for egen afhentning af pakken. GLS vil typisk opbevare pakken i op til syv dage, før pakken returneres til os, som ikke-leveret. Husk at pakkebuddet også kan levere pakken til din nabo, hvis du har givet dit samtykke og hvis omstændighederne tillader det.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

 

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

 

Følg din ordre

Du kan følge din ordre ved at bruge GLS track & trace nummer. Eller du kan kontakte vores Kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.


4. FORTRYDELSESRET (gælder kun forbrugere)

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Du skal returnere varerne til:

Prime Cargo / MINI A TURE Copenhagen
Profilvej 3
6000 Kolding
Danmark

Du skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du bærer risikoen for produktet fra tidspunktet for produktets levering. 

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis du har taget varen i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde, det fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde afhængigt af produktets handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage eller hangtags kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

5. MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare er lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder: 

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

Produktet skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, hvis du selv lægger ud for returneringen, husk da at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Produktet sendes til:

Prime Cargo / MINI A TURE Copenhagen
Profilvej 3
6000 Kolding
Danmark

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 6. ANDRE FORHOLD

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.  

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.


Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

 

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

 

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

 

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse web@miniature.dk.

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.


Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Prime Cargo / MINI A TURE Copenhagen, Profilvej 3, 6000 Kolding,
Danmark

- Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores ___________ købsaftale om følgende varer ___________

 - Bestilt den ___________/modtaget den ___________

 - Forbrugerens navn ___________

 - Forbrugerens adresse ___________

 - Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 - Dato ___________